TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

Cyber fitnesz: szép új világ?

Cyber fitnesz: szép új világ?

Az on-demand (igény szerint letölthető) tartalmak egyre népszerűbbek a fitnesz területén is, ahol egyszerre találkoznak a megállíthatatlanul fejlődő technológiák az egyre erősödő felhasználói igényekkel.

Az élményalapú fitnesz szolgáltatások már nem csendben kopogtatnak, hanem rárúgják az ajtót a későn kelőkre. Vegyük mondjuk a Peloton nevű indoor cycling céget, amelyik 2012 óta 325 millió dollárt (mai árfolyamon kb. 89.700.000.000 forintot) szedett össze kockázati befektetőktől. Hogy mennyire érhette meg a befektetés? A cég értékét jelenleg egymilliárd dollárra (276.000.000.000 Ft) becsülik, éves árbevétele közelít a 200 millió dollárhoz és évről-évre dinamikusan nő.

Minek köszönhető ez a legújabb fitneszforradalom? Egyrészt a megbízható technológiának, ami lehetővé teszi, hogy igényes tartalmakat közvetítsenek bárhová – bárkinek – bármikor. Másrészt pedig a fogyasztóknak, akik – más szolgáltatásokhoz hasonlóan – már a fitneszben is a személyre szabott, tértől és időtől független élményt keresik. Az USA-ban 2016-ban összes edzésre fordított pénz 7,7%-át költötték on-demand szolgáltatásokra; 60%-kal többet, mint két évvel korábban. (Csak érdekesség gyanánt: az átlag amerikai polgár élete során már többet költ fitneszre, mint felsőfokú tanulmányokra.) Napjainkra a vásárlók többet költenek on-demand tartalmakra, mint jóga és pilates-stúdiókban. A hagyományos edzőtermek azért még jól tartják magukat: az összes pénz kb. 73%-át ők zsebelik be, bár tény, hogy évről-évre piacot veszítenek. Még érdekesebb az összkép, ha megvizsgáljuk az átlagos, on-demand tartalmakat igénybe vevő sportolót: ő a fitneszre szánt pénzének 37%-át költi el online, 40%-át hagyományos fitnesztermekben, a maradékot pedig butik termekben.

Az online tartalmak egyébként nem korlátozódnak a home fitness világára. Egyre több terem és wellness központ ismeri fel a digitális „csoportos” órák nyújtotta előnyöket. A kulcsszó a kényelem: az a lényeg, hogy a tartalom ott/akkor/úgy álljon a vendég rendelkezésére, ahol/amikor/ahogy az neki a legkényelmesebb. Ez lehet a teremben, a vendég otthonában de akár bármilyen más helyszínen is. Ez az úgynevezett „omnichannel”, azaz több csatornás működési mód, amely nem kiszorítója, hanem inkább kiegészítője lehet a hagyományos kontakt edzéseknek. 

A fejlődés természetesen itt sem áll meg. Az eddigi digitális tartalmak leginkább előre rögzített edzésprogramok on-demand lejátszásáról szóltak, azonban a technológiai fejlődés egyre elérhetőbbé teszi a valóban személyre szabott programokat is. Ismerve és mérve a „vendég” (ilyen kontextusban talán a „felhasználó” lenne a jobb kifejezés) étkezéssel, alvással, bioritmussal és edzéssel kapcsolatos adatait nincs már messze az az idő, amikor edző avatárok fognak egyéni edzésprogramokat biztosítani. A kiterjesztett és virtuális valóságra épülő on-demand tartalmak várhatóan teljesen át fogják alakítani a fitneszipart. Hogy mennyire lesz szép és vonzó ez az új világ, azt mindenki döntse el magának!

 

Írta: Csillag Zoltán - business és management coach, trainer, tanácsadó

Források:

https://moneyish.com/ish/this-is-the-insane-amount-millennials-are-spending-on-fitness/

http://www.cardlytics.com/blog/new-purchase-insights-demand-fitness-industry/

Health Club Management Handbook 2018

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps