TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

Miért jó egészségesen étkezni?

Miért jó egészségesen étkezni?

Miként is értelmezzük az egészséges étkezést? Olyan teljes értékű tápanyagok, amelyek mennyiség és minőség tekintetében is maximálisan támogatják a szervezet optimális, megfelelő működését. Olyan élelmiszerek fogyasztása, amelyek tartalmazzák a szükséges energiamennyiséget, rostokat, vitaminokat, ásványi anyagokat. 

A nem megfelelő táplálkozás az, amit a legfontosabb civilizációs megbetegedések hátterében nagyrészt megtalálhatunk. Ilyenek a cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, sok rákfajta esetén is ezzel számolhatunk. Természetesen más tényezők is súlyosbíthatják az állapotot, mint a mozgáshiány, dohányzás, de a táplálkozásunk helyreállítása egészen új életminőséget biztosíthatna. 

Az egészséges táplálkozás segíthet megelőzni számos megbetegedést.

Szellemi teljesítmény

Nem csak a fizikai teljesítőképességre van hatással az, hogy milyen ételeket válogatunk össze a tányérunkon. Egy 2016-os kutatás szerint a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend csökkentheti az olyan mentális problémák kialakulásának kockázatát, mint a depresszió, ADHD, szorongás stb. 

Ideális testtömeg

A megfelelően összeállított egészséges étrenddel jelentősen könnyebb megtartani a testtömegünket. A feldolgozott élelmiszerek, magas cukortartalmú italok és ételek, telített zsírok, amelyek az egészségtelen étrend legfőbb összetevői, jelentősen hozzájárulnak a túlsúly és elhízás kialakulásához a szervezetre és az étvágyra, valamint a hormonrendszerre gyakorolt hatásuk által. Sokkal könnyebb kontrollálni az étvágyat és a testtömeget a megfelelő mennyiségű és minőségű egészséges tápanyaggal. 

Mik tartoznak az egészséges ételek közé?

Amit mindenképp kerülni kell, azok a feldolgozott, cukros, lisztes élelmiszerek, túlzott mennyiségben édesítő szereket, ízfokozókat, színezékeket, tartósítószereket tartalmazó ételek. Minden, ami frissen, nyersen fogyasztható, az biztosan egészséges tápanyagforrás, ezután a megfelelő mennyiségre kell csak odafigyelni.

Íme néhány egészséges étel csoport:

  • Gyümölcsök: bogyós gyümölcsök, banán, citrusfélék, mangó, kiwi, alma, dinnye stb., igyekezünk a szezonnak megfelelően választani. 
  • Zöldségek: leveles zöld zöldségek, paprika, répa, édesburgonya, gomba, tök stb.
  • Hüvelyesek: bab, lencse, borsó, humusz
  • Teljes kiőrlésű gabonafélék: barna rizs, vad rizs, teljes kiőrlésű kenyér, quinoa, amaránt, bulgur stb.
  • Diófélék, magvak: mandula, pisztácia, kesudió, dió, chia mag, lenmag, tökmag stb. 
  • Húsfélék: igyekezzünk gyakori fogyasztásra alacsonyabb  zsírtartalmú húsféléket választani, mint csirkemell, pulykamell, vörös húsokat ritkábban fogyasszunk
  • Halak: alapvetően tengeri halak

 

 A cikket írta: Nagy Dóra személyi edző, táplálkozási tanácsadó, a BioTechUSA szakértője, projekt szakmai vezetője. 

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps