Fitnesz mítoszok II.

Napjainkban szó szerint megszámlálhatatlan mennyiségű információhoz férhetünk hozzá pusztán egy ujjhegynyi érintéssel. Az információ ilyen mennyisége és könnyű hozzáférhetősége egyszerre áldás és átok. Nehéz dolga van annak, aki kezdőként szeretne eligazodni az edzés, táplálkozás témakörében mert rengeteg, félreértéseken alapuló téves információval találkozhat az érdeklődő. Bizony alaposan szűrni kell a világhálón elénk táruló információtömeget ahhoz, hogy valós, megalapozott edzés-táplálkozástudományi tanácshoz jussunk.

A felénk áradó hatalmas mennyiségű infó hitelességét ellenőrizni szinte lehetetlen. Különösen igaz ez a fitnesz piacra, ahol sokszor egymásnak teljesen ellentmondó információkkal találkozhatunk a különféle médiumokban. Ennek köszönhető, hogy rengeteg, a köztudatban tévesen elterjedt fitnesz mítosz létezik.

Mi az IWI mítoszrombolói egy cikksorozatban ezekről szeretnénk lerántani a leplet.

A 2. mítosz: „Fogyókúrázom, este 6 után már semmit sem eszem!”

Napjaink egyik legelterjedtebb tévhite, hogy az áhított karcsúság érdekében le kell mondani az esti étkezésekről. 

Mint minden mítosznak, ennek is van alapja. A késő esti órákban, lefekvés előtt bevitt kaloriogén tápanyagokat szervezetünk valóban nagy eséllyel fogja zsírrá átalakítva elraktározni. Azonban a táplálkozás ilyen formában történő megváltoztatásának van egy igen nagy hátránya, ami miatt az esti utolsó étkezés elhagyása éppen céljainkkal ellentétes hatással lesz szervezetünkre. Ez pedig az anyagcsere lelassulása.

Amennyiben például este 6 az utolsó étkezés időpontja, és reggel 8 az első étkezésé, pontosan 12 órán át „éheztetjük” a szervezetünket. A hosszú tápanyagbevitel nélkül eltelt idő alatt testünk ősi ösztöneink engedelmeskedve tartalékoló üzemmódra vált. Aktivalódnak a zsírraktározásért felelős hormonok, lelassul az anyagcsere. Gyakorlatilag raktározó üzemmódba kapcsol testünk. Hiába csökkentjük a bevitt kalóriákat, a kevesebb bevitt tápanyag is a zsírraktárakba vándorol.

Mi a jó megoldás? A rendszeres étkezés! A folyamatosan kisebb mennyiségben bevitt jó minőségű tápanyagok segítenek abban, hogy anyagcserénk felgyorsuljon, az inzulinszintünk egyenletes maradjon, így a bevitt kalóriákat elégethessük. 

Egész nyugodtan fogyasszunk az esti órákban is lassú felszívódású fehérjéket, élelmi rostokat, viszont kerüljük a szénhidrát es zsír bevitelt. Ne hagyjuk el a reggelit, fogyasszunk alacsony glikémiás indexű szénhidrátokat az első étkezéssel, kerüljük, hogy szervezetünk hosszú ideig tápanyag nélkül maradjon!

A rendszeres, jó minőségű tápanyagokból felépített étkezést támogassuk meg testmozgással és a várt siker nem marad el!

Írta: Bacskay Péter

 

 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!