Tegyél a bélrendszer egészségéért

Ha a belek egészségesek, megfelelő az emésztés, a tápanyagok jól szívódnak fel, a szervezet pedig egyensúlyban van. Ugyanakkor, ha porszem csúszik a gépezetbe, máris borul a rendszer és kezdhetjük keresni az okokat. De mivel tehetjük orvos nélkül a legtöbbet a bélrendszerünk egészségéért?

1. Kövess gyulladásgátló étrendet

A nyugati étrend rengeteg olyan élelmiszert és élelmiszerekhez hozzáadott anyagokat tartalmaz, amelyek gyulladást okoznak. Sokan szenvednek úgy a gyulladástól, hogy nem is tudnak róla, csak, amikor évek után kialakul ebből adódóan valamilyen probléma, pl. Gluténérzékenység. Ha a bél nyálkahártyája károsodik, a baktériumok könnyen kárt tehetnek benne, ami gyulladást okoz. Ha minimalizáljuk a gyulladás lehetőségét a megfelelő étrenddel, akkor megakadályozhatjuk komolyabb problémák kialakulását. 

A diéta első lépése, ha kihagysz olyan élelmiszereket, amelyek finomított cukrot, feldolgozott tápanyagokat, vagy más, magas glikémiás indexű alapanyagokat tartalmaznak. Mindezek helyett fogyassz zöldséget, gyümölcsöt, dióféléket, magvakat, feldolgozatlan növényi élelmiszereket, tojást, szabadon legeltetett állatok húsát, tengeri herkentyűket. 

Gyulladásgátló gyógynövények pl a kurkuma, Boswellia serrata, gyógygombák, mirha stb. Olyan hatóanyagokat tartalmaznak, amelyek csökkentik a túlműködő immunrendszeri reakciókat (ez a gyulladás) és minimalizálják a szöveti sérülést. 

2. Óvd a bélflórádat

A normál baktériumfajták túlszaporodása vagy más bélbaktériumfajták dominanciája problémát okozhat. A polifenolok megoldást nyújtanak erre a problémára, amelyek zöldségekben, gyümölcsökben, más növényi összetevőkben fordulnak elő, főleg a szezonális gyümölcsök és zöldségek héjában. 

3. Tápláld a hasznos bélbaktériumokat

A gyümölcsök és zöldségek rostjai fontos tápanyagforrások a hasznos bélbaktériumok számára. Hasznosak a nyálka termelésében, amely a bélfalakat fedi és védi a beleket a fertőzésektől. A bélbaktériumok segítenek az emésztetlen rostok lebontásában és a rövid láncú zsírsavak előállításában, mint pl az acetát, propionát, butirát. Ezek pedig védik a bélfal egészségét. 

4. Add meg a belek számára a szükséges építőanyagot

Ha szivárgó bél szindrómától szenvedsz, figyelj arra, hogy megfelelő mennyiségű fehérjét fogyassz. A kollagén gazdag fehérje és aminosav forrás, ami szükséges a kötőszövetek felépítéséhez. Az izmok, csontok, inak, ízületk, bőr, haj és körmök mind kollagénből állnak és persze a belek falát borító réteg is. 

A legjobb kollagén forrás: csontleves, spirulina, tőkehal, tojás, zselatin. Építsd be ezeket a tápanyagokat a mindennapi étkezésedbe! 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!