4 dolog, amit már profi edzőkarrierem elején tudnom kellett volna...

Húsz éve vagyok egészségügyi- és sportszakember. Amikor a kezdeti ügyetlenkedéseimre gondolok, mindig azon tűnődöm, hogy hogyan jutottam el idáig. Azért, hogy te ne ess ugyanazokba a hibákba mint én, leírom neked, hogy mit kellett volna a húsz évvel ezelőtti énemnek észben tartania.

1.       Nem a jól felszerelt konditerem a lényeg!

 

Rengeteg edző- és fitneszterem az eszközeik sokszínűségével és korszerűségével adja el magát. Emellett számtalan embertől hallani, hogy azért nincs formában, mert nem tud mivel edzeni otthon. Az igazság az, hogy akármennyire sokféle sporteszköz is található ma a piacon, valójában semelyik sem kell ahhoz, hogy valaki egészségesen éljen. Ami viszont mindenképp elengedhetetlen mindenki számára, hogy tisztában legyen azzal, mit miért csinál...azaz mi motiválja az edzésre. A fitnesznek ez igazán az esszenciája. Én ezt úgy szoktam emlegetni, hogy "az érzelmeink szerepe az edzésben". Ha nem tudjuk, hogy mi motivál igazán minket a mozgásra és az egészséges életmód betartására, az élet állandó akadályai újra és újra visszarugdosnak majd oda, ahonnan az egészet elkezdtük. 

2.       Az eladás nem is olyan nehéz...

Nehezen fogadják el az edzők azt a tényt, hogy bizony el kell adniuk önmagukat. Rick Rickey (aki a ReCover nevű sikeres reform wellness központot üzemelteti New Yorkban) nyilatkozta egyszer, hogy pályafutása elején úgy gondolta, hogy az edzőterem ahol dolgozott, túl sokat kér egy-egy személyi edzésért. Ezért sosem merte rábeszélni az érdeklődőket arra, hogy köteleződjenek el mellette. Ne érdekeljen, hogy szerinted drága az óra, csak mondd meg nekik az árat és döntsék el maguk, hogy ez sok vagy sem. A legjobb, amit tehetsz, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtod az ügyfeleidnek és ezáltal megéri nekik kifizetni azt a bizonyos összeget.”

Ami nekem segített abban, hogy el tudjam adni magamat az az volt, hogy rájöttem, hogy ha az emberek nagyon akarják, akkor fizetni fognak a prémium szolgáltatásokért. Az én pálfordulásom akkor történt, amikor letértem arról a kezdeti stratégiától, hogy a látogatók elnézéséért esedezek...azért, hogy hallgassák végig az ajánlataimat. Inkább átváltottam arra, hogy mielőtt a lényegre térek, megmutattam a potenciális ügyfeleimnek mennyit is érek valójában. Ez a fordulat, máris gyakrabban váltotta ki a “hol írjam alá?” reakciót az emberekből. Az igazi változást az hozta, amikor már sikerült fellelkesítenem a vendégeket. Ahelyett, hogy azzal foglalkoztam, hogy “mit” érnek el, ha edzenek, azzal foglalkoztam, hogy “miért” szeretnének edzeni, és csak aztán beszéltünk arról, hogy ez mennyit ér nekik.

 

3. A társadalmi "fertőzéselmélet"

Amikor abban segítünk, hogy valaki életében változások történjenek, nem szabad figyelmen kívül hagynunk ügyfelünk baráti, családi és munkahelyi kapcsolatait. Egy 2007-es kutatás kimutatta, hogy az emberek 57%-a nagyobb eséllyel lesz túlsúlyos, ha egy barátja vagy családtagja is elhízik egy bizonyos időn belül. Minél közelebb állunk valakihez, annál jobban hat viselkedésünkre az illető. Karrierem elején nem törődtem azzal, hogy az ügyfeleim mit csinálnak barátaikkal szabadidejükben (túráznak vagy esetleg iszogatnak) vagy, hogy milyen a munkahelyi környezetük és kikkel dolgoznak együtt, egészségesen esznek-e vagy esetleg gyorskaján élnek.  Pedig ezek nagyon fontos tényezők ahhoz, hogy valaki megtudja változtatni a szokásait. Ezért is érdemes ezekről beszélni az ügyfeleiddel, így könnyebben hidaljátok majd át a sikeres életmódváltáshoz vezető úton található elkerülhetetlen akadályokat.

4. A fitnesz nem csak az edzésről és az edzőről szól!

 

Marketingterv és edzőterem nélkül, illetve azok nélkül, akik a munkahelyedet tisztán tartják, nem lehet befutni. Az ügyfeleknek trénerként te vagy az edzés középpontja, de mindennek ami téged körülvesz is TOP minőségűnek kell lennie ahhoz, hogy ügyfeleid jó élményként könyveljék el veled az edzést. Ahogy Steve Feinveng, a Speedball Fitness megalapítója, egyszer nyilatkozta: “Sokkal könnyebb lett volna előre haladnom szakemberként, ha hamarabb megértem a fitneszipar politikáját. Vannak, akik kitanulják a személyi edzőséget, majd sportszakemberek lesznek és vannak, akik tehetségükből adódóan vérprofik és osztályelsők.” Más szavakkal, nem elég annyi, hogy sokat tanulj és felkészült legyél minőségi szolgáltatást nyújtani az ügyfeleidnek, hanem az is elengedhetetlen, hogy a lehető  legjobb csapat legyen körülötted.

Az eredeti cikk ide kattintva található.

Szerző: Jonathan Ross

Fordította: Bódi Zsuzsanna (IWI)

 

 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!