A magyar fitneszipar helyzetét több fronton gyengítette a COVID-19 pandémia. Az edzőtermek bezárása súlyos terhet rótt a szakmára, állások szűntek meg, cégek kerültek kilátástalan helyzetbe. Ezen a helyzeten szeretnénk mi is javítani.

Megjelent az az Európai Parlament által elkészített riport, (How Coronavirus infected sport) mely részletezi a sport és fitnesz szektor jelentőségét, valamint e szektorok koronavírusra adott válaszait.

A 12 oldalas dokumentum itt olvasható.  

Az edzőtermek, health klubbok, medencék, táncstúdiók, parkok és játszóterek lezárása  a Covid 19 kapcsán történő megszorítások miatt, nagyban korlátozta az emberek fizikai mozgással és sporttal kapcsolatos lehetőségeit. Ráadásul mindez akkor tötrént meg, amikor kimondottan szükség lett volna a testedzés mentális egészségre gyakorolt jótékony hatására az izolációban hosszasan eltöltött idő miatt. Ugyanakkor a már eleve aggodalomra okot adó testmozgással kapcsolatos statisztikákat is tovább rontotta a helyzet. A pandémia előtt az európaiak 46% állította, hogy sosem sportol és a tinédzserek körülbelül 4/5-e egyáltalán nem teljesíti a WHO ajánlásaiban megfogalmazott minimumot sem.

A krízis alatt bebizonyosodott, hogy a szabadidősport és egészséges életmód promotálására nagyobb szükség van, mint valaha. Ebben a kommunikációban nagy szerepe van a fitnesz és sport szektoroknak, akik az egyre innovatívabb megoldásaiknak köszönhetően, egyre szélesebb csoportokat tudnak megcélozni és mozgásra ösztönözni. ( Gondoljunk csak a új fajta digitális megoldásokra, az élő online edzésekre vagy az otthoni eszközhasználatra épített edzésekre.)

Az Európai Bizottság, a 2015-ben létrehozott #BeActive kampányát a #BeActiveatHome kampányhoz illeszkedve alakította át annak elindításakor. A hashtagek a közösségi médiát használják fel ahhoz, hogy ötleteket oszthassank meg az otthoni edzés kapcsán az európai lakosság körében, így ösztönözve őket a testmozgásra.

A EuropeActive maga – a testmozgás fontosságának elismerésével és saját küldetésének megfogalmazásával, (több ember, aktívabban és gyakrabban)- is létrehozta az első #Beactivehour kampányát tavaly májusban, mely európaiak ezreit bíztatta arra, hogy részt vegyenek egy órányi mozgásban.

Ha edzőként szeretnéd követni a nemzetközi és hazai legfrissebb szakmai híreket, regisztrálj az IWIREPs oldalra!

Az összegzést Csurgó Krisztina személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető, fitnesz kommunikációs mentor készítette. 

{fastsocialshare} 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!