Összeszedtük 5 pontban, hogy hogyan tudsz motivált maradni az otthoni edzések során

Nemrég írtunk már a témáról, mert úgy gondoljuk sokunknak okoz most gondot, hogy hogyan merítsünk erőt a napi rutinok fenntartásához. Íme 5 tipp, próbáld ki, hátha Neked ez jön be!

1. Tervezd bele a napodba az edzést!

Találj egy olyan időpontot, amikor minden egyes nap szabaddá tudod magad tenni a mozgás érdekében! Ez nézhet ki akár úgy is, hogy például hétfőn két meeting között mozogsz, kedden pihenőt tartasz, míg szerdán, ha sűrűbb napod van, akkor a reggelt sportolással indítod.

2. Találd meg azt az időpontot, amikor szívesen mozogsz!

Ha valaki éjszakai bagoly, akkor este sokkal aktívabb és produktívabb, mint reggel. Lehet te is ezt vetted észre magadon, ez teljesen normális! Előfordulhat, hogy sokat olvastál már arról, hogy kelj fel reggel korábban, legyél produktív (igen, ez szuperül hangzik), de ez nem válik be mindenkinél. Ha te is inkább éjszakai bagoly vagy, ekkor aktívabb a tested és az agyad is, akkor az esti edzés neked való. 

3. Alakítsd ki az edzéshez kapcsolódó szokásaidat!

„Podcastet vagy a kedvenc pörgős zenémet hallgattam, amikor az edzőterembe tartottam. Bekaptam a kedvenc edzés előtti snackemet és ittam egy kis vizet. A kocsiból kiszállva megigazítottam a fülhallgatómat, elindítottam a zenét, és készen álltam az edzésre. Mindez egy rituálé volt, ami segített az edzésre hangolódásban” (a szerző). Azt javaslom, ne csak az edzésre, hanem az edzésre való hangolódásra is szánj kellő időt. Az otthoni edzések esetében ezt úgy tudod megtenni az előző gondolatmenetet folytatva, hogy elmész egyet sétálni, közben hallgatsz egy kis zenét, és mire hazaérsz, már is kezdheted az edzést!

4. Írj edzéstervet!

A konditerembe érve könnyű egyből belevágni az edzésbe, váltogatni a súlyzókat és a gépeket egymás után. Az otthoni edzés ennél kicsivel több tervezést igényel. Írd le pontosan, hogy az adott napon mennyi idő alatt, és milyen gyakorlatokat végzel, milyen ismétlésszámmal. Hogyha nincs megfelelő kompetenciád ehhez, akkor kérd személyi edző segítségét!

5. „A motiváció átmeneti, a fegyelem örök”

„A motivációm egyre inkább megingott a pandémia alatt. A pihenőnapok nagyon fontosak, szükségesek és egyben csodálatosak is tudnak lenni. De vannak olyan napok is, amikor edzenem kellene, de nagyon nehezemre esik. Ezeken a napokon kell leginkább a saját határaimban bízni, felállni a számítógép elől, futni néhány kört, elvégezni néhány fekvőtámaszt. Nehezemre esik, de a végére nagyon büszke vagyok magamra, és mind mentálisan, mind fizikálisan sokkal jobban érzem magam utána. Néha napján pihenni is kell, ám van, amikor arra van szükség, hogy felállj, és elkezdd!  

A Fordítást készítette: Balogh Bíborka Bella a csoportos fitnesz instruktor képzés gyakorlati oktatója, közgazdász, személyi edző, funkcionális tréner, jelenleg  BME pszichológia mesterszak hallgatója.

Forrás: https://esmmweighless.com/5-tips-to-stay-motivated-for-exercising-at-home/

 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!