Diéta romboló ételek, amikre nem biztos, hogy gondolsz

Vannak olyan ételek, amelyekről első blikkre azt gondolnád, hogy egészségesek, így beleférnek a diétás étrendbe. Egyrészt nem minden egészséges étel alacsony kalória tartalmú vagy attól, mert zsírszegény még nem tartalmaz cukrot (vagy fordítva) és nem biztos, hogy minden étel amit egészségesnek gondolnál - mert pl. a hirdetések azt sugallják - az feltétlenül az is. 

1. Ízesített joghurt

Egészségesnek gondolnád, pedig általában sok cukrot tartalmaz, néha még csokidarabokat is és más olyan ízesítőt, ami egyáltalán nem diéta barát. Ha egészséges joghurtot szeretnél, akkor válassz inkább natúr joghurtot, amit Te magad ízesíts gyümölcsökkel vagy akár növelheted a tápanyag tartalmát fehérje turmixszal is.

2. Granola

A zabpehely és a müzli alapvetően egészségesek és bele is illeszthetők a diétás étrendbe, ugyanez nem mondható el a granoláról, amely általában plusz cukrokat és zsírokat is tartalmaz. Az energiadús reggeli inkább kerülendő, ha szeretnél a súlyodból veszíteni. Készíts inkább tiszta gabona pelyhet és magvakat tartalmazó müzliből gyümölcs, natúr joghurt, esetleg fehérje turmix segítségével ízletes, fogyás céljából fogyasztva is megfelelő reggeli finomságot!

3. Kávékrém, kávétejszín

Az még nem is baj, ha iszol egy kávét, amibe teszel egy kávétejszínt vagy egy kanál kávékrémet. Az a baj, ha ez nem áll meg egynél, hanem lecsúszik 3-4 is egy nap. A kávé egészséges 2-3 csészével fogyasztva naponta, ám ha fogyni szeretnél, kerüld a cukrot és a kávékrémet, tejszint. Főleg a kávézók habos-babos csodáit érdemes elkerülni, mert rengeteg felesleges kalóriát tartalmaznak. A legjobb, ha fekete kávét iszol, kicsi tejjel, növényi tejjel, édesítővel, vagy figyelmedbe ajánlom a koffein tartalmú, kávé ízű fehérje turmixokat is, amelyek kiválóan helyettesítik a kávét úgy, hogy közben plusz fehérjéhez is hozzájut a szervezeted!

4. Aszalt gyümölcsök

A gyümölcsök klasszikusan egészségesnek számítanak, bár diétás étrendben célszerű korlátozni a fogyasztásukat és bizonyos gyümölcsöket kiiktatni az étrendünkből, mert sok cukrot tartalmaznak. A szárított gyümölcsök még több cukrot tartalmaznak koncentrált formában, gyakran még hozzáadott formában is, így könnyen megemelik a vércukorszintet. Így a zsírégetés folyamata megáll, ráadásul a szervezet által kibocsátott inzulin hatására hamarosan újra éhes leszel, pedig az aszalt gyümölcsökkel is már rengeteg kalóriát bevittél. 

5. Üdítők

Sokan nem is gondolnak arra, hogy nem csak ételből, de italból is be tudunk vinni felesleges kalóriákat. Pár dl üdítőből többszáz kalóriához is hozzájuthatunk, ami már egy teljes étkezésnek is megfelelhet. Hiába vonod meg magadtól az ételt azért, mert fogyni akarsz, ha mindezt üdítőkkel pótolod. Ráadásul ugyanaz a folyamat fog beindulni, mint ami az aszalt gyümölcsöknél, így hamarosan meg is fogsz éhezni. Fogyassz inkább sima vizet vagy ízesítsd édesítőszerrel, citrommal stb.

Mindig alaposan gondold át, milyen ételeket fogyasztasz, ha fogyni szeretnél. A legjobb, ha összeírod azon ételek listáját, amelyeket biztosan ehetsz és ennek megfelelően vásárolsz az élelmiszerboltban, vagy az étteremben. Mindenre vannak remek alternatívák, amik megfelelnek a fogyáshoz szükséges étrend ételeinek. 

 A cikket írta: Nagy Dóra személyi edző, táplálkozási tanácsadó, a BioTechUSA szakértője, projekt szakmai vezetője. 

 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!