Újévi fogadalmak? Kerüld a hibákat!

Sokan vagyunk, akik év vége felé már elengedjük a gyeplőt. A 2020-as év egyébként sem a fitnesz célok megvalósítására volt a legalkalmasabb, lévén bezártak a termek is, korlátozódtak a lehetőségek. Így talán még többen fogadják meg, hogy majd 2021-ben minden másképp lesz. Lefogyunk, életmódot váltunk, miénk lesz a világ. De mire figyelj oda, hogy ne hibázz? Hogy ne egy (esetleg újabb) kudarc legyen a fogadalom eredménye, ami csak még egy tüske az önbizalmadnak és az önértékelésednek?

1. Fontos, hogy felkészülj az évkezdésre

Olvass utána, nézz utána, mi számodra a legjobb megoldás. Nézz körül melyik diétás módszert fogod bevetni a cél érdekében, mit kell hozzá bevásárolni, esetleg már egy étrendet is beszerezhetsz előre, hogy a január 4-ét már ennek megfelelően elkezdhesd. Az edzések tekintetében is készülj arra, melyik nap mit és mennyit fogsz mozogni. Választhatsz személyi edzőhöz bérletet vagy táplálék-kiegészítő csomagot! Vagy egyszerűen csak jelentkezz az IWI Életmód Navigátor Programra! A lényeg az, hogy mentálisan felkészülj az évkezdésre a célodnak megfelelően.

2. Reális célt jelölj ki!

Ha túl nagy a cél, aprítsd fel! Ne 20 kg-t akarj leadni, hanem csak 5 kg-t, de azt mondjuk májusig. Aztán jöhet a következő etap. Ha irreálisan nagy a cél, könnyen alábbhagy a motiváció, mert olyan időtartamban, amire megvalósítod, nem látod át a folyamatot. 

3. Tájékoztasd a környezetedben élőket

Fontos, hogy a körülötted élők tudjanak a célodról, hogy támogassanak és melletted álljanak, amikor esetleg mélypontra kerülsz. Nem kell ám ehhez sok, csak pár rosszul végigaludt éjszaka vagy feszültebb munkatempó, vagy megváltozó élet- és/vagy munkakörülmények, és máris fogy a lelkesedés és az energia. Ilyenkor pedig könnyen megbillenhet az ember, ha még a környezete sem támogatja. Ráadásul ha tudják, hogy ez az oka az esetleges feszültségednek, könnyebben segítenek túllendülni a nehéz pillanatokon és felkészültebben, türelmesebben állhatnak Hozzád. 

4. Vezess naplót! 

Célszerű naplót vezetni és ebbe nem csak az adataidat, körméreteidet jegyzetelni, hanem az aktuális közérzetedet is, benyomásaidat, tapasztalataidat, mintha beszélgetnél és elmesélnéd valakinek. Visszaolvasva könnyebben megértheted magadat, a reakcióidat, ami egy jó önismereti út is. Egy idő után tudni fogod, hogy pl ha csak 6 órát tudtál aludni, milyen állapot várható másnap, hogyan reagálsz, esetleg növekszik az étvágyad és azt hogyan sikerült valamikor már legyűrnöd. Ugyanakkor az adatok miatt is remek ötlet, hiszen láthatod, hogy hogyan dolgoztál azon, hogy elérd a célodat. Minél jobban jegyzetelsz, annál inkább a kezedben tartod a felelősséget a munkában. Ha csak úgy nagyjából meg ímmel-ámmal csinálod, kicsit kevesebbet eszel, néha lecsúszik egy kis csoki is és kimarad az edzés, akkor teljesen biztos, hogy kudarc lesz a vége és még csak nem is fogod feltétlenül érteni, hogy miért. 

A legfontosabb tehát az, hogy készülj fel alaposan az újévi fogadalmadra, ha komolyan gondolod. Legyél mentálisan a toppon, figyelj magadra és biztosítsd a lehető legtöbb feltételt ahhoz, hogy sikerrel járj! 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!