Zsírégető alapok – 2. rész

Mítoszok a zsírégetők körül

1. Gyorsan lefaragják a zsírt

Sokan azért fordulnak a zsírégető táplálék-kiegészítőkhöz, mert azt remélik, hogy napokon belül megindul a látványos fogyás. Emellett még óriási hiba azt gondolni, hogy minden más tényező változatlansága mellett is történni fog változás (táplálkozás, mozgás). Az igazság azonban az, hogy egyrészt nem egészséges a gyors fogyás és biztosan gyors visszahízást (jojó effektus) eredményez, másrészt jellemzően nem testzsírból, hanem sokkal inkább testvízből és izomzatból történik, aminek az eredménye a lassuló anyagcsere és a fogyás lassulása, megtorpanása. A fogyáshoz türelem, higgadtság és kitartás kell. A zsírégetők működnek megfelelő étrend és edzés mellett

2. Bizonyos helyről faragják le a zsírt

Edzőként gyakran hallom, hogy abban segítsek, hogy bizonyos, genetikailag kevésbé előnyös helyekről faragjuk le a zsírt, pl. Csípő környékéről, hasról, esetleg karokról stb. Ezektől a genetikai adottságoktól azonban nem fogunk tudni megszabadulni. Formálni lehet rajtuk, de ez edzés kérdése főleg, a táplálék-kiegészítők nem célozhatók igény szerint. A zsírégetés az anyagcserével, keringéssel összefüggő folyamat, a szervezet pedig ennek megfelelően a genetikai adottságok alapján fogja bontani a testzsírt a teljes testről. Ez van, ahonnan látványosabb, van, ahonnan kevésbé látványos, de el kell fogadni, hogy nem igazán befolyásolható

3. A zsírégetőknek nincs mellékhatása

A táplálék-kiegészítők biztonságos termékek, amelyeknek nem lehet egészségkárosító hatása egészséges szervezet esetén. Azonban ügyelni kell arra, hogy bármilyen krónikus betegségünk van, pl. Keringési rendszeri problémák, hormonális problémák, emésztőrendszeri problémák stb., kérdezzük meg az orvosunkat a táplálék-kiegészítő használatáról, mert akár negatívan is befolyásolhatja a fennálló problémát. Termogenikus zsírégetőt pl. Tilos keringési rendszeri probléma esetén szedni. Vannak hatóanyagok, amelyek egyes megbetegedéseknél nemkívánatosak és problémát okozhatnak. Egészséges egyéneknél oda kell arra figyelni, hogy a stimuláns tartalmú táplálék-kiegészítőket a szervezet megszokhatja, így azok hatása gyengülhet hosszabb időtartamú szedés esetén. Így érdemes azokkal pár hét vagy hónap szünetet tartani. 

Mire figyeljünk még oda, amikor zsírégetőt választunk?

Fontos odafigyelni arra, hogy a táplálék-kiegészítőket mindig biztonságos forrásból szerezzük be, mindig figyeljünk arra, hogy neves gyártók bevizsgált, notifikált terméke legyen, mert más esetben tartalmazhat ellenőrizetlen, esetleg ismeretlen vagy korábban betiltott hatóanyagot, ami elkerülte az ellenőrző hatóságok figyelmét. Rengeteg a márka, amiknek olykor követhetetlen az útja, főleg, ha nem az EU-ból származnak, mert EU-n kívül más vizsgálati és forgalomba hozatali szabályok érvényesek a termékekre, akár egyéni rendelés esetén, akár, ha boltban vásárolod. Célszerű a hatóanyagokat átnézni és ódzkodni a túlzott mennyiségektől, vagy idegen hatóanyagoktól, főleg, ha azok tiltólistán vannak. 

Mindig tartsd szem előtt, hogy a legfontosabb szempont az egészséged megőrzése. Az egészséges zsírvesztés. Ne a gyors, mérlegen látható fogyást helyezd előtérbe, mert az egészségedet visszaszerezni, vagy pl. A koplalással befolyásolt hormonrendszert visszaállítani nagyon időigényes és kényelmetlen feladat. A zsírégető táplálék-kiegészítőket mindig valóban a diétás étrended és a megfelelő edzésterved kiegészítésére használd, ne pedig mindezek helyettesítésére!

A cikket írta: Nagy Dóra személyi edző, táplálkozási tanácsadó, a BioTechUSA szakértője, projekt szakmai vezetője.

 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!