ERŐSÍTSÜK AZ IMMUNRENDSZERÜNKET, TEGYÜNK A JÓL-LÉTÜNKÉRT! 2.rész

Dr Kuklis Eszter orvos- természetgyógyász, életmód tanácsadó gondolatai a COVID-19  világjárvány kapcsán immunrendszer erősítéséről, a test és lélek harmóniájáról. (2. rész) 

Nézzük meg, hogy az életmód gyógyászat mit ajánl annak érdekében, hogy jobban érezzük magunkat, és nem csak ami a testünk állapotát illeti. 

1. Számos tanulmány világosan kimutatta, hogy az egészséges, növényi alapú étrend javítja az immunfunkciókat. A gyümölcsökben, zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, hüvelyesekben és magvakban több ezer olyan anyag található, amelyek védenek a fertőzésektől. 

Az étel, amit megeszünk, kihat a hangulatvilágunkra is.

Ez a bélrendszerünkben található baktériumflórával áll összefüggésben. Nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk a helyes táplálkozásra, mert ez nemcsak az egészségünkre van nagy befolyással, hanem kihat az agyműködésünkre is. Táplálkozzunk helyesen, és jobban fogjuk érezni magunkat. NEM harmincév múlva, hanem mindjárt holnap! 

2. A mértékletes, egyenletes és rendszeres testmozgás számos pozitív szervezeti-élettani változással jár:

  • A rendszeres testmozgás csökkenti a fertőzések gyakoriságát és súlyosságát
  • A testedzés az immunrendszerben jellegzetes változásokat idéz elő, melyek edzett személyek esetében jobb immunállapotként regisztrálhatók
  • A testedzés a negatív stressz fizikai és pszichikai hatásait (testi működészavar, szorongás, depresszió) képes csökkenteni.
  • A túlzásba vitt vagy rendszertelen erőteljes testgyakorlás viszont felerősíti az immundiszfunkciót és ezáltal növeli a betegségre való fogékonyságot.
  • A mozgásnál szinte nincs hatékonyabb antidepresszáns! Már napi 30 percnyi mozgás (legalább egy intenzív séta) is elegendő ahhoz, hogy növekedjék bennünk az életerő, csökkenjen a fáradtságérzetünk és jobb kedvre derüljünk.

3. Pihenjünk (aludjunk) eleget, hogy a legjobb formánkat tudjuk nyújtani!

További természetes életerő-fejlesztőink, immunerősítőink: 

4. Életderű: mosoly, nevetés, humor és optimizmus

5. Testi kontaktus (simogatás, fizikai érintkezés, ölelés stb.) 

6. A kapcsolat és a kötődés verbális (néhány jó szó) és nonverbális kifejezései (egy mosoly, egy szál virág)

7. Segítés, együttérzés, mások támogatása, gondozása

Közös jellemzőik, hogy a szervezetben egyensúlyhoz vezető, kedvező folyamatokat indítanak el és tartanak fenn:

  • Az immunrendszer stimulálása, működésének javítása 
  • Örömhormon-termelés 
  • Vegetatív idegrendszeri és 
  • Szervi működési egyensúly kiváltása

A cikksorozat következő, egyben utolsó részében a nevetés és humor, szociális kapcsolatok , és a pozitív életszemlélet kerül fókuszba. Érdemes elolvasni, a doktornő hasznos útravalóval is szolgál olvasóinak. 😊

 

A cikket írta: Dr Kuklis Eszter http://drkukliseszter.hu/

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!