5 tipp, hogy a munkahelyed ne befolyásolja a fitnesz és az egészségedre kitűzött céljaidat

5 tipp, hogy a munkahelyed ne befolyásolja a fitnesz és az egészségedre kitűzött céljaidat

Sok esetben a munkahelyünkön vagyunk a legnagyobb nyomásnak kitéve: a határidők betartása vagy például egy közelgő teljesítményértékelés rendkívül stresszes lehet. Emiatt a nyomás miatt sajnos hajlamosak vagyunk az egészségügyi és fitnesz céljainkat háttérbe szorítani ….és bizony pizzát eszünk ebédre vagy péntek este cseppet sem egészséges ételekkel, italokkal engedjük ki a gőzt. Az iroda részeivé válunk és egy csapat tagjai leszünk, együtt éljük meg a hétköznap kellemes és olykor kellemetlen részeit is. Ezek mellett a pozitív vagy negatív dolgok mellett elfelejtődhetnek a mi saját magunktól elvárt fitneszcéljaink.

A jobb egészség és rendszeres testmozgás elérésének első lépése lehet a SMART (Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-bound) módszer. Vagyis a konkrét, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött célok kitűzése.

Például, ha az a célunk, hogy 60 nap alatt 5 kg-ot fogyjunk úgy, hogy heti háromszor ebédszünetben elmegyünk sétálni, és csökkentjük a cukor mennyiségét étkezésünkben, akkor a közös vacsorák a kollégákkal, az irodai sütizések mind nagyon belerondíthatnak céljaink elérésébe.

Szóval hogyan lehetséges, hogy folyamatosan fókuszálj a céljaidra, de mégis kivedd a részed a társaságból? Hogyan lehet a SMART célokat hosszú távú, fenntartható szokásokká alakítani?

Íme öt tipp, amelyek segítségével elérheted a céljaidat és továbbra is részese lehetsz a munkahelyi „szórakozásnak”:

Emlékezz miért kezdted el! Rendszeresen emlékeztesd magad, hogy miért fontos ez a cél. Pár apróság a munkahelyeden segíthetnek koncentrálni. Ez lehet akár egy öntapadós jegyzet a monitoron, céljaiddal…vagy akár egy inspiráló idézet, amely segít emlékezni. Cseréld le a telefonodon a képernyővédődet és állíts be olyan képet, amelyről eszedbe jut, hogy miért is érdemes kitartanod.

Keress egy partnert! Miután kitűztél egy célt, fontos, hogy találj más hasonló gondolkodású embereket, akikkel kölcsönösen segítitek egymást… például amikor az irodában óriási kísértésnek vagytok kitéve. Egy olyan emberrel, akivel hasonló céljaitok vannak, emlékeztethetitek és motiválhatjátok egymást például egy munkavacsorán, hogy valami egészségeset rendeljetek, ami támogatja a céljaitokat.

Kövesd nyomon az ételeket, amiket fogyasztasz és a fejlődésedet is! A kísértések kezeléséhez és önmagunk kontrollálásához fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mit és mennyit ehetünk. Mindennap tudatosan kell táplálkozzunk és jó, ha hetente rögzítjük az eredményeket. Egy tanulmány szerint az étkezési napló vezetése kétszer annyi súlycsökkenést eredményezhet, mintha nem vezetnénk ilyet.

Tervezz és készülj fel! Bármilyen ünnep alatt, nem elveszíteni a kontrollt és tartani magunkat a diétánkhoz, céljainkhoz embert próbáló feladat. Ez lehet akár egy születésnapi vacsora vagy üzleti ebéd, utazás, amely megköveteli, hogy minden étkezésnél éttermekben étkezzünk.

Gondolkozzunk előre és mérjük fel, hogy mire számíthatunk, így felkészülhetünk az adott időszakra. Csomagoljunk egészséges ebédet magunknak, ha a célunk engedi, tegyünk eleget az édesség utáni vágynak egy kis darab étcsokoládéval, mielőtt átgondolatlanul sütemény után néznénk. Ha lehetőségünk van, nézzük meg előre az éttermek menüit, így az adott helyzetben már tudni fogjuk, hogy mit rendeljünk.

Légy te magad a változás. Valószínű, hogy nem csak te egyedül vagy a munkahelyeden, aki megpróbál egészséges lenni, lefogyni vagy többet mozogni. Legyél te a vezető azzal, hogy egészséges alternatívákat javasolsz a pizza helyett következő ebédnél vagy olyan újításokat tanácsolsz, amelyek lehetőséget teremtenek az alkalmazottak számára a megfelelő étkezésre és az esetleges munkahelyi vagy munka utáni testmozgáshoz. Ha példát mutatunk az irodában, egészségesebbé tehetjük az egész csapatot, és vezetőként is kiemelkedhetünk.

Egész életünkben akár 90 000 órát tölthetünk a munkahelyünkön, és nyilván nem akarjuk kihagyni a szórakozást és a társas élményeket, amely a szeretett karrierünkkel jár. Viszont elkerülhetjük a munka minden kísértését némi tervezéssel, előkészítéssel, tudatossággal és ezzel egyidőben elérhetjük a céljainkat is!

 

 

Fordította: Celebi Fatime (IWI)

 

Forrás: https://www.acefitness.org/education-and-resources/lifestyle/blog/7004/5-tips-for-staying-accountable-to-health-and-fitness-goals-at-work

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!