Boldogság trükkök, avagy hogyan javítsuk a napi hangulatunkat és érezzük jól magunkat?!

Bizonyára senkinek sem szokatlan, hogy időnként sajnos csökken a boldogságszintünk, hangulatunk. Egyre elfoglaltabbak vagyunk, több felelősség nehezedik a vállainkra és folyamatosan növekszik stressz szintünk is. Mielőtt ezek tudatosulnának bennünk, észre sem vesszük… de a hangulatunk szintje máris a tűréshatár alá esik... 

Ha ez neked is ismerősen hangzik, íme néhány kreatív módszer, hogy visszaszerezd a jó kedvet, jó hangulatot a mindennapjaidba. :) 

Eddz!

A testmozgás természetesen növeli a hangulatszintet azáltal, hogy felszabadítja az endorfinokat,(amelyek az agy azon vegyi anyagai, amik lehetővé teszik, hogy jól érezzük magunkat). Tehát ha azt veszed észre, hogy kezd rossz kedved lenni, menj és tegyél egy öt-tíz perces sétát, vagy végezz bármilyen könnyed testmozgást, ami jól esik.

Tápláld a tested!

Kényeztesd magad néhány finom étellel, például feketecsokival vagy fogyassz folsavban gazdag ételt, áfonyát, magnéziumban gazdag magokat, például tököt vagy napraforgómagot. Csillapítsd szomjad kamilla- vagy levendulateával. Ezekben az ételekben és italokban található tápanyagokról azt tartják, hogy kapcsolatban állnak az érzelmi egészségünkkel.

Adj magadnak megerősítést!

Ha mindennap (vagy, amikor szükségét érzed) megerősítést adsz magadnak, az segíthet a pozitív hangulat megteremtésében. Bátran keress inspirációt könyvekből, idézetekből, dalszövegekből, versekből vagy spirituális tanításokból is. Írd le az adott megerősítést, és tedd olyan helyre, ahol el tudod olvasni a nap folyamán, ez segít abban, hogy megőrizd a fókuszt.

Meditálj!

A meditációról - még ha csak öt percig is tart - kimutatták, hogy csökkenti a stresszt és javítja az ember kilátásait az életére nézve. Keress egy csendes helyet, hunyd le a szemed, összpontosíts a légzésedre, és próbáld meg kizárni a külvilág zaját. A meditáció lehetővé teszi, hogy befelé fordulj, megtaláld a békét és megerősítsd a céljaidat.

Adj hálát!

Ébredés után vagy lefekvés előtt nevezz meg három dolgot, melyekért hálás vagy. Amikor rossz passzban vagy, alkalmazd ezt a gyakorlatot, hogy átformáld a gondolkodásodat, és az energiáidat a pozitívra dolgokra összpontosítsd. Az élet pozitív aspektusainak áttekintésével megváltoztathatod a gondolkodásodat, ezáltal javíthatsz az aktuális kedély állapotodon.

Használd kevesebbszer okos eszközöd!

Dráma van a közösségi médiában, a popkultúrában és a hírekben, és sajnos nagyon könnyű belekerülni a modern világ kellemetlen  forgatagába. Ha túl sok negatív hírrel találod magad szemben az interneten, akkor tedd félre a telefonod vagy laptopod, és helyette inkább olvass vagy egyszerűen csak ülj le, és csendesítsd le az elméd. 

A közösségi média hazsnálata stimulánsként hat és tovább fokozhatja a stresszt bennünk.

Élvezd az illatokat!

A szaglás szervesen kapcsolódik a hangulathoz és az emlékezethez. Próbáld meg illatosítani a környezetedet a kedvenc illataiddal (például jázminnal, kamillával, vaníliával, citrusfélékkel, borsmentával vagy levendulával). Használj illatosítót az autóban, párologtass illóolajat a lakásban vagy gyújts illatosított gyertyát.

Menj a szabadba!

A D-vitamin hiányát, amelyet néha napfény-vitaminnak is neveznek, összekapcsolják a depresszióval és a szorongással. Igyekezz a nap folyamán többször kimenni a szabadba és töltődni a nap álltal.

Alternatív megoldásként használj napfényt vagy fényterápiát a szezonális érzelmi rendellenességek (SAD) tüneteinek leküzdésére. A fényterápia különösen hasznos lehet azok számára, akik a nap nagy részében benti helyen dolgoznak.

A boldogságunkat környezetünk, életmódbeli tényezők és viselkedési döntések is befolyásolhatják. Próbálj ki néhányat a fent említett tippekből, és növeld a jó hangulatodat a mindennapjaid során.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a szomorúságról, szorongásról vagy tartós stresszről tájékoztatni kell a kezelő orvost, abban az esetben, ha az nem múlik vagy rosszabbodik!

 

https://www.acefitness.org/education-and-resources/lifestyle/blog/7352/happiness-hacks-how-to-boost-daily-mood-and-well-being

5 tipp, hogy a munkahelyed ne befolyásolja a fitnesz és az egészségedre kitűzött céljaidat

Sok esetben a munkahelyünkön vagyunk a legnagyobb nyomásnak kitéve: a határidők betartása vagy például egy közelgő teljesítményértékelés rendkívül stresszes lehet. Emiatt a nyomás miatt sajnos hajlamosak vagyunk az egészségügyi és fitnesz céljainkat háttérbe szorítani ….és bizony pizzát eszünk ebédre vagy péntek este cseppet sem egészséges ételekkel, italokkal engedjük ki a gőzt. Az iroda részeivé válunk és egy csapat tagjai leszünk, együtt éljük meg a hétköznap kellemes és olykor kellemetlen részeit is. Ezek mellett a pozitív vagy negatív dolgok mellett elfelejtődhetnek a mi saját magunktól elvárt fitneszcéljaink.

A jobb egészség és rendszeres testmozgás elérésének első lépése lehet a SMART (Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-bound) módszer. Vagyis a konkrét, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött célok kitűzése.

Például, ha az a célunk, hogy 60 nap alatt 5 kg-ot fogyjunk úgy, hogy heti háromszor ebédszünetben elmegyünk sétálni, és csökkentjük a cukor mennyiségét étkezésünkben, akkor a közös vacsorák a kollégákkal, az irodai sütizések mind nagyon belerondíthatnak céljaink elérésébe.

Szóval hogyan lehetséges, hogy folyamatosan fókuszálj a céljaidra, de mégis kivedd a részed a társaságból? Hogyan lehet a SMART célokat hosszú távú, fenntartható szokásokká alakítani?

Íme öt tipp, amelyek segítségével elérheted a céljaidat és továbbra is részese lehetsz a munkahelyi „szórakozásnak”:

Emlékezz miért kezdted el! Rendszeresen emlékeztesd magad, hogy miért fontos ez a cél. Pár apróság a munkahelyeden segíthetnek koncentrálni. Ez lehet akár egy öntapadós jegyzet a monitoron, céljaiddal…vagy akár egy inspiráló idézet, amely segít emlékezni. Cseréld le a telefonodon a képernyővédődet és állíts be olyan képet, amelyről eszedbe jut, hogy miért is érdemes kitartanod.

Keress egy partnert! Miután kitűztél egy célt, fontos, hogy találj más hasonló gondolkodású embereket, akikkel kölcsönösen segítitek egymást… például amikor az irodában óriási kísértésnek vagytok kitéve. Egy olyan emberrel, akivel hasonló céljaitok vannak, emlékeztethetitek és motiválhatjátok egymást például egy munkavacsorán, hogy valami egészségeset rendeljetek, ami támogatja a céljaitokat.

Kövesd nyomon az ételeket, amiket fogyasztasz és a fejlődésedet is! A kísértések kezeléséhez és önmagunk kontrollálásához fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mit és mennyit ehetünk. Mindennap tudatosan kell táplálkozzunk és jó, ha hetente rögzítjük az eredményeket. Egy tanulmány szerint az étkezési napló vezetése kétszer annyi súlycsökkenést eredményezhet, mintha nem vezetnénk ilyet.

Tervezz és készülj fel! Bármilyen ünnep alatt, nem elveszíteni a kontrollt és tartani magunkat a diétánkhoz, céljainkhoz embert próbáló feladat. Ez lehet akár egy születésnapi vacsora vagy üzleti ebéd, utazás, amely megköveteli, hogy minden étkezésnél éttermekben étkezzünk.

Gondolkozzunk előre és mérjük fel, hogy mire számíthatunk, így felkészülhetünk az adott időszakra. Csomagoljunk egészséges ebédet magunknak, ha a célunk engedi, tegyünk eleget az édesség utáni vágynak egy kis darab étcsokoládéval, mielőtt átgondolatlanul sütemény után néznénk. Ha lehetőségünk van, nézzük meg előre az éttermek menüit, így az adott helyzetben már tudni fogjuk, hogy mit rendeljünk.

Légy te magad a változás. Valószínű, hogy nem csak te egyedül vagy a munkahelyeden, aki megpróbál egészséges lenni, lefogyni vagy többet mozogni. Legyél te a vezető azzal, hogy egészséges alternatívákat javasolsz a pizza helyett következő ebédnél vagy olyan újításokat tanácsolsz, amelyek lehetőséget teremtenek az alkalmazottak számára a megfelelő étkezésre és az esetleges munkahelyi vagy munka utáni testmozgáshoz. Ha példát mutatunk az irodában, egészségesebbé tehetjük az egész csapatot, és vezetőként is kiemelkedhetünk.

Egész életünkben akár 90 000 órát tölthetünk a munkahelyünkön, és nyilván nem akarjuk kihagyni a szórakozást és a társas élményeket, amely a szeretett karrierünkkel jár. Viszont elkerülhetjük a munka minden kísértését némi tervezéssel, előkészítéssel, tudatossággal és ezzel egyidőben elérhetjük a céljainkat is!

 

 

Fordította: Celebi Fatime (IWI)

 

Forrás: https://www.acefitness.org/education-and-resources/lifestyle/blog/7004/5-tips-for-staying-accountable-to-health-and-fitness-goals-at-work

 

Hosszú nyári napok, sok napsütés, nyaralás...Ez az évszak rengeteg örömforrást rejt, ugyanakkor a meleg időjárás miatt előkerülnek a rövid gatyák és szoknyák, pánt nélküli felsők, és a fürdőruha is. Külsőnk reális és pozitív értékelése azonban nehézséget okozhat ebben az időszakban. Kövesd ezt az öt tanácsot annak érdekében, hogy javíts az önbizalmadon idén nyáron!

 

A tudomány felfedett néhány újdonságot, amit eddig még nem tudhattunk. Az alvással, pihenéssel kapcsolatos kutatások és vizsgálatok kimutatták azok tagadhatatlan értékét. Az alvás új nézőpontból való megértése meglepő lehet, ugyanakkor nyithatunk egy új látásmód felé, amely  elfogadja a már egészségügyi körökben általánosan  előmozdított „korai madár” életmód mítoszát. 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!