Elérted a célodat. És most hogyan tovább? - 2. rész

Az 1. részben körbejártuk, hogyan állítsd be az étrendedet annak megfelelően, hogy a következő célodat kiválasztottad. A célunk most az, hogy megtartsuk a formát, a súlyunkat, amit elértünk. A gyeplőt nem szabad elengedni, bár egy kis lazítás bele fog férni és érezni fogod, mikor kell ismét egy kis szigorúság, hogy a kontroll ne csússzon ki a kezünkből.

Az edzésen változtassak?

Attól függ, milyen edzéseid vannak. Ha fix edzésterved van, akkor célszerű változtatni rajta, ha az intenzitáson és a jellegén nem is feltétlenül. Az edzéseket továbbra is keményen tartsd. Ám ha a diéta mellé jelentősen sok kardiót tettél például és a kettő együtt hozta a várt eredményt, akkor nyilván örülnél, ha nem kellene továbbra is minden nap egy órát kardió gépen vagy a szabadban tölteni futással. Ha inkább ezen csökkentenél, akkor az étrendedet egyelőre hagyd a diéta alatti formában és 1-2 napon hagyd ki, vagy csökkentsd az időtartamát a kardió edzéseknek, netán próbálj ki valamit, amit már régóta szerettél volna, de nem fért bele eddig a tervbe. Pl. Egy más jellegű edzésformát, egy aerobik óra típust, vagy ha inkább tanulnál, olvasnál, punnyadnál kicsit a feszes tempó után, akkor tedd azt. De addig amíg nem áll be az új rend az edzésekben, hogy mennyit vállalsz szívesen és milyen jellegű mozgásokat és amíg nem látod, hogy a szervezeted hogyan reagál rá, (jobban elfáradsz, kevésnek érzed, megáll a fogyás stb.) addig ne változtass az étrendeden. Ha a kettőt egyszerre változtatod, tehát csökkentesz az edzéseken és emelsz a kalórián, akkor a kettő együtt már akár oda vezethet, hogy hízni kezdesz. Szépen lassan, tudatosan kell megtalálni a kalória egyensúlyt. 

Táplálék-kiegészítők

A zsírégetők fogyasztását, főleg a termogenikus zsírégetőkét építsd le. Ezekhez könnyen hozzászokik a szervezeted és csak akkor veszed észre a hatását, amikor abbahagyod a szedését és azt érzed, hogy nem vagy olyan energikus, mint előtte. Kell hozzá némi idő, míg a szervezet visszaáll a megfelelő anyagcsere tempóra, addig tarts a diétás étrendet és a megszokott edzésmenetet. A fehérjéket, aminosavakat, vitaminokat fogyaszthatod nyugodtan tovább, ha az étrendedbe belefér, hiszen ezek is tápanyagok, amiket amúgy is beviszel, legfeljebb nem okoznak olyan élvezetet és jutalom élményt, mint egy szelet hús, de ez ízlés dolga. Ha úgy gondolod, nem jó ennyi táplálék-kiegészítőt fogyasztani, akkor próbáld szilárd ételből bevinni a hiányzó tápanyagot. A testtömeged megtartásához a szükséges makrok némileg változnak, ahogy a táplálkozás résznél említettem, a táplálék-kiegészítőket pedig ennek a megváltozott étrendnek a kiegészítési igénye szerint kellene összerakni. 

Ha új célt tűztél ki, akkor ennek megfelelően frissítsd a táplálék-kiegészítő csomagot. Erőnöveléshez pl. Kreatint, edzés előtti formulákat érdemes kipróbálni, férfiaknak 30-35 felett már a tesztoszteron fokozókat is érdemes beiktatni. Az edzés utáni turmixodon is alakíthatsz, csökkentheted vagy éppen növelheted a szénhidrát tartalmát. Ha a teljesítményedet növelnéd, akkor sportágtól függően számos termékcsoport a segítségedre lehet akár edzés előtt, közben vagy után alkalmazva. Nézzünk meg néhány lehetőséget, ha az új célod:

• Izomtömeg növelés: vess be egy tömegnövelőt, kreatint, tesztofokozót, multivitamint

• Szálkásítás: vess be egy fehérjét, bcaa-t és glutamint, cukormentes kreatint, edzés előtti erőszint fokozót, multivitamint

• Fogyás: vess be egy cukormentes fehérjét, bcaa-t, glutamint, termogenikus zsírégetőt, l-carnitine-t, multivitamint, CLA-t

 

Szeretnéd tudni hogyan kell profin edzeni? Segítenél másoknak? Még jelentkezhetsz a hétvégén induló Személyi edző képzésünkre! 

 
  

További cikkek a kategóriából

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!