Megvan a bizonyítvány...hogyan tovább?

Miután eldöntötted, fitnesz szakember szeretnél lenni, az első lépés az volt, hogy megtaláltad a számodra legkedvezőbb utat a végzettség megszerzéséhez. Bizonyítvánnyal a kézben a következő pont a munkakörnyezet meghatározása: egy klub részeként szeretnéd élvezni a lehetséges vendégek biztonságot jelentő állandó beáramlását, vagy inkább  szabadúszóként bérelnél termet , esetleg házhoz járnál, vagy stúdiót üzemeltetnél?

Ez a cikk főleg a szabadúszóknak, első sorban személyi edzőknek szól. Ennek a munkaformának az egyik legnagyobb kihívása a szolgáltatás értékének kommunikálása. A célcsoportod pontos felvázolása, a vállalkozásod márka elemeinek meghatározása segíthet ebben, és könnyebben elérheted azokat, akiknek igazán szükségük van rád. Mivel tapasztalatom szerint az edzői lét szakmaiságon túli területeitől sokan idegenkednek, ezért most pont ezeket érintjük.

 Amiről beszélni fogunk:

  1. A marketing stratégia kialakításának lépései.
  2. Kik számára nyújtom edzőként a leghasznosabb szolgáltatást?
  3. A megkülönböztetés lehetséges útjai.

 

A számomra ideális vendég

A sikeres marketing stratégia felé vezető úton először határozd meg, kiknek tudod a legtöbbet nyújtani. Kezdőként nagy a kísértés, ott a nagy kereseti lehetőség, és általában bárkit, bármit elvállalunk, a nap bármely szakában. A mindenkinek megfelelni vágyás, és a teljesen rugalmas munkaidő viszont egy irányba vezethet csak: a kiégéshez. Ehelyett, ha időt hagyunk a számunkra legmegfelelőbb célcsoport meghatározásához, sikeresebbek lehetünk.

Választhatunk például ilyen csoportokat:

  • Vállalati vezetők  – Ennek a csoportnak az előnye az átlagosnál nagyobb bevétel, így fitnesz szolgáltatásokra is tudnak költeni, de hátrányt jelent a rugalmatlanságuk. Munka előtt, után, vagy ebédidőben tudnak edzeni. Viszont ebből előnyt is kovácsolhatunk, 30 perces személyi  edzések, vagy csoportos edések ajánlásával, ezeket ők is könnyebben  tudják beszorítani a napirendjükbe.
  • Rehabilitáció utániak – Egyre többen küzdenek mozgásszervi problémákkal,  krónikus fájdalommal a térd, az alsó háti szakasz, vagy a váll környékén. Ha ismerjük az ezek kezeléséhez szükséges korrekciós gyakorlatokat, jelentős vendégkörre tehetünk szert.
  • Otthon ülő kismamák, home office-ból dolgozók – Ők fontos pontjai lehetnek a stratégiánknak, mivel csúcsidőn kívül is elérhetőek. Ezeket az időpontokat a legnehezebb feltölteni, és kulcspontját jelenthetik egy sikeres időbeosztásnak. A kismamáknak fontos lehet például egy szülés utáni regenerációs program. A home office-osok számára pedig értéket fog jelenteni az edzés adta felfrissülés munka közben.
  • Nyugdíjasok – Nagy előnyük a rugalmas időbeosztás, viszont lehet, hogy nehezebben engednek meg maguknak extra szolgáltatásokat. Viszont specializált tudással komoly előnnyel indulhatunk náluk.
  • Fiatal sportolók – A velük való munka általában vidám, lendületes, és a szülők is szívesen támogatják a fejlődésüket. Viszont általában csak iskola után, vagy előtt érhetők el.

Feladat:
Fogj egy darab papírt, oszd két részre. Az egyik oldalra ezt írd: „ Képességeim, érdeklődési köröm”, a másikra: "Akiknek a legtöbb haszna lehet mindebből". 
A következő lépésben meg kell határoznod a megkülönböztető jegyeidet. Ezeken keresztül fogod kommunikálni stílusodat, a feladatok megközelítését.

A márkázás előnyei

A célcsoport meghatározás után az énmárka jegyek következnek. Ezek azt mondják el a lehetséges vendégeknek, hogy milyen munkára és eredményre számíthatnak veled. A marketing nem más, mint szolgáltatásunk értékeinek kommunikálása. A márka és a marketing kéz a kézben jár. A cél az, hogy egy kategória említésére rögtön egy adott termék, szolgáltatás jusson a vásárlók eszébe. Üdítő? Coca Cola! A leggyorsabb eredményt elérő személyi edző? Ha jól csinálod, Te!

Fitnesz szakemberként egyre nagyobb a verseny, sok az edző. A feladatod az, hogy megkülönböztesd magad a tömegben, és hogy minimális ráfordítással érd el a lehető legnagyobb eredményt.

Tippek a megkülönböztetésre

Hangsúlyozhatunk értékkategóriákat, szolgáltatáskategóriákat, vagy lehetünk különlegesek egy speciális eszköz használatában annak érdekében, hogy a személyi edző fogalmat a számunkra ideális vendég velünk párosítsa.

Értékkategóriák:

  • EREPS regisztrált edző vagyok.
  • Felsőfokú végzettségem van.
  • Folyamatosan továbbképzéseken veszek részt.
  • Angolul tartok edzéseket.
  • Híres emberek járnak hozzám…

Szolgáltatáskategóriák:

  • Izületi problémákat jól kezelek.
  • Élsportolókkal eredményes vagyok.
  • Az én edzéseim a legintenzívebbek.
  • Megtanítom hogyan kell helyesen táplálkozni…

Speciális eszközhasználat:

  • Ja igen, a Spinnges…
  • Ja igen, a TRX-es…
  • Ja igen a ViPR-es…
  • Ja igen, a Crossfites…

Zárszó

A személyi edzés szolgáltatás, így némileg más megközelítést igényel, mint egy üdítő értékesítése. Egy szolgáltatás esetében ígéretet bocsájtunk piacra. Annak ígéretét, hogy a vendégeink pont velünk fogják elérni ilyen vagy olyan céljukat. Minél egyszerűbben és érthetőbben tudjuk ezt kommunikálni, annál könnyebben lehetünk sikeres a fitnesz szakmában. Érdemes tehát időt szánni erre!

Írta: Ladányi Zoltán

 

 

 

 

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI közel 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!