TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

Az új wellness életmód

Az új wellness életmód

A Német Wellness Szövetség (DWV) ügyvezető elnökeként Lutz Hertel mindenki másnál jobban ismeri a wellness ipart. A következő interjúban a wellness szakértő áttekintést ad a wellness ágazatról, és beszél a wellness fogalmában az elmúlt évtizedekben bekövetkezett változásokról.

Hertel úr, a Német Wellness Szövetség ügyvezető elnökeként mindenki másnál jobban ismeri az iparágat. Hogyan értékelné a jelenlegi piaci fejleményeket?

Az általános vélekedés szerint a teljes németországi wellness-piac stabil növekedést mutat. Pontos adataink erre vonatkozóan azonban két okból nincsenek: elsősorban azért, mert a wellness nem határozható meg külön piaci szegmensként, másrészt, mert a kifejezést az utóbbi 30 évben többször is más jelentéstartalmakkal ruházták fel. Németországban, a wellnesst kezdetben a ’fájdalom nélkül nincs eredmény’ ellenmozgalmának tartották. A fitnesz szelídebb formái az alacsony intenzitású (low-impact) aerobik és a body&soul gymnastic voltak. Később minden wellness-nek számított, ami erőfeszítés nélkül érte el a közérzet javulását – a harmóniát hozó herba teától a kényeztető zuhanyfejig. Azután jött a máig érvényes megközelítés, amely szerint a fitnesz egy mesterséges kikapcsolódás a jólét luxus templomaiban: hűvös medencék, gazdag szauna világ, elegáns relaxációs központok, exkluzív kozmetikai kezelések és pihentető, kényeztető masszázsok a világ minden tájáról.

Megváltozott ez a kép az elmúlt években?

Igen, egyre inkább a wellness valódi jelentésének irányába mozdulunk el: hatékony testmozgás, táplálkozás és regenerálódás egy egészséges test és produktív élet érdekében. Ez egy szignifikáns trend, amelyet a 2000-es évek fiatal felnőttei és az ő örököseik, az ún. Z-generáció alakítottak ki, akik egyéni cselekedeteikkel, valamint társadalmi és környezeti felelősségvállalásukkal életük optimalizálására törekednek. A wellness korai éllovasaként örömmel látom ezt a tendenciát, mert egyezik a wellness valódi filozófiájával.

Ön szerint hogyan alakul a wellness piac középtávon, azaz, mondjuk, a következő öt évben?

Az már most látszik, hogy a wellness iránti kereslet termékek és szolgáltatások formájában tovább növekszik. Az olyan hagyományos termékek és szolgáltatások, mint például a masszázsok és ápoló kozmetikumok továbbra is keresettek lesznek. Ezenkívül, a hatásos és produktív wellness életmódhoz vezető edzési- és coaching-ajánlatok gazdagítják a piacot. A szállodákhoz és gyógyfürdőkhöz csatlakozva, egyre több és több kisebb vállalkozás, és valószínűleg a kisebb wellness és spa láncok is meg fognak jelenni e piac szereplőiként. Az alacsony költségvetésű szolgáltatók megfizethetővé fogják tenni - legalábbis a nagyobb városokban - a wellness élményeket. Az éghajlatváltozás eredményeként az öko-wellness egyre fontosabbá válik, ami azt jelenti, hogy a termékeknek és szolgáltatásoknak nemcsak fenntartható módon kell növelniük jólétünket, hanem hozzá kell járulniuk az éghajlat és az ökoszisztémák stabilizálásához is.

Valóban a mentális wellness vagy a relaxáció az aktuális trendek? Mi van e mögött?

Sok szó esik legalábbis nem csak a mentális wellnessről, hanem a spirituális wellnessről is. Úgy értem, hogy nem tisztázottak ezek a fogalmak. Meglátásom szerint sokkal inkább üres frázisok valami olyasmire vonatkozóan, amelynek kevés köze van a wellness valódi fogalmához. Szakmai értelemben a mentális wellness azt jelenti, hogy valaki fejleszti és használja az intellektusát, azaz az elméjét, hogy jobbá tegye az életét. Más szavakkal, a kognitív képességek stimulálására, fejlesztésére és alkalmazására: analitikus, logikai és kritikus gondolkodás, problémamegoldó képesség, tudományos megértés, kreativitás, érvelési készség, döntéshozási kompetencia, mentális összpontosítási képesség és önszabályozás, azaz a fizikai, mentális és érzelmi folyamatok tudatos ellenőrzésének képessége. Mindezeket a képességeket edzhetjük, alakíthatjuk és megerősíthetjük - az egyéni lehetőségek keretein belül - éppen úgy, mint egy izmot.

Milyen szerepük van a wellness-részleggel rendelkező fitnesz stúdióknak? Mekkora jövőbeli növekedési potenciállal rendelkezik ez a piac?

Látom ugyan a hagyományos wellness részleggel– szaunák, medencék, relaxációs helyiségek, esetleg masszázsok – rendelkező fitnesz stúdiók iránti kereslet növekedését, annak ellenére, hogy az ehhez kapcsolódó árszegmensbe elsősorban a felső középosztály és az annál magasabb célcsoportok esnek. Valójában azonban hosszú ideje a fitnesz stúdióknak kellene és lehetne a vezető szereplőknek lenniük a wellness szolgáltatások piacán. Végül is a wellness nem egy alkalmi pihenési és szépségápolási program, hanem egy olyan növekedési folyamat, amely fejleszti a fizikai, mentális, érzelmi és társadalmi képességeinket. Egy szálloda, gyógyfürdő vagy termálfürdő látogatása évente három-négy alkalommal bizonyára jó szabadidős program. A wellness azonban „napi munka”, amelyhez az otthon vagy a munkahely szomszédságában fekvő fitnesz stúdió tökéletes partner lehet. Természetesen ehhez egy jól illeszkedő koncepcióra és csapatra van szükség, amelyekkel egyelőre csak nagyon kevés edzőterem büszkélkedhet. 

Véleménye szerint mekkora jelentősége van a FIBO-nak az aktuális wellness trendek áttekintésében?

A wellness egy ágazatközi fogalom, amely számos iparágat érint. Egyre növekszik a fitneszhez kötődő FIBO kiállítók száma, akiknek az új termékeiben és szolgáltatásaiban a legújabb trendek tükröződnek. Itt, a 8-as pavilon Wellness Kompetencia Központjában mutatja be a Német Wellness Szövetség elsőként a Wellness & Spa Innovációs Díjra 2020-ban jelölt új termékeket. A vállalatok 2020. január 15-ig pályázhatnak jelölésre. Az innovációk jó trendmutatók, és néha maguk diktálják a trendet. Mindenképpen érdemes ellátogatni a FIBO-n megrendezendő innovációs show-ra, amely betekintést enged a wellness piac aktuális fejlesztéseibe. Amennyiben kedvet kaptál, hogy személyesen is ellátogass 2020-ban a FIBO-ra és bejárd a Wellness szakkiállítást, úgy kedvezményes belépőjegy igényléséért fordulj az IWI Ügyfélszolgálatához!

 

Fordította: D. Szederkényi Kornélia

Forrás: https://www.fibo.com/en/Health/The-new-wellness-lifestyle/11/n735/

 

 

 

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI Nemzetközi Fitnesziskola több, mint 2 évtizedes innovatív tevékenységének köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések területén. Cégcsoportunkat az IWI Európa Kft és az IWI Project Kft alkotja, melyek az iwi.hu, iwireps.hu, valamint a webshop.iwi.hu weboldalakat üzemeltetik és tulajdonosai az „International Wellness Institute" márkanévnek is. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps
webshop