TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

A top 11 ok, amiért továbbra is étkezéssel kapcsolatos jótanácsokról olvasol

A top 11 ok, amiért továbbra is étkezéssel kapcsolatos jótanácsokról olvasol

A top 11 ok, amiért továbbra is étkezéssel kapcsolatos jótanácsokról olvasol

1. Túl melós. A modern táplálkozás összetevői jelentős mennyiségben a legsilányabb és legkárosabb anyagokból állnak. Ezeknek tanulmányozására sok időt kel fordítani, ha valóban tudatosan szeretenéd irányítani, hogy mi kerül a kosaradba, ezáltal a konyhádba és a szervezetetedbe. Nem mindenki akar ebbe belemélyülni. Márpedig a valóság az, hogy mindenkinek magának kell gyűjtenie, értelmeznie, értékelnie és szűrnie az elérhető információkat. Persze megfizetheted a megfelelő szakértőt is, ha segítséggel indulnál el az úton.

2. Összezavarodtál. Rengeteg elméleti és gyakorlati tanács kering a levegőben. Ezek látszólag teljesen különálló étrendeknek hatnak, melyeken eligazodni képtelenség. Azonban ha érted a nagyobb képet, már nem tudnak megzavarni, mert rájössz, hogy ezek a trendi diéták csupán más-más aspektusát domborítják ki az optimális étrendnek. Kizárólag egy részletet kiragadni a komplex egészből biztosan nem vezet sehová és fenntarthatatlan, követhetetlen lesz az ilyen típusú étkezés.

3. Nem állsz készen. Ki gondolná, hogy a megfelelő értend kialakításának, személyre szabásának és hosszútávú beépítésének a kiegyensúlyozott érzelmi és mentális állapot az alapja? Csak úgy tudsz változásokat eszközölni, ha jó okod van a miértekre. Ha nincs meg a kellő belső motivációd arra, hogy változtass az étrendeden, akkor újra és újra belefutsz majd az étkezési jótanácsok olvasgatásába, anélkül, hogy bármit is tennél.

4. Az étkezésed minden mástól elkülönítve kezeled. Azt gondolhatod, hogy az étkezés önmagában segíthet akkor is, ha alapvetően zűrös az életed. Soha nem lehet az embert és az életterületeket izoláltan értelmezni. Minden összefügg ugyanis mindennel. Az elégtelen alvás, a nem megfelelő fizikai aktivitás, a bonyodalmas párkapcsolat, a munkahelyi stressz, az önmagunk határainak kialakítása és védelme, mind az egész részeit képviselik. Ha bárhol e területek között probléma van, szinte biztos, hogy visszahat és jelentkezik majd az étkezésben is.

5. Túl eszed magad. Nézd meg, hogy a te saját életmódodra levetítve vajon milyen mennyiséget lenne ideális naponta elfogyasztanod? Ha egész nap az irodában ülsz, akkor biztosan más kell a te szervezetednek, mint annak, aki egy építkezésen dolgozik. Ne edd meg tehát az ő életmódjának megfelelő kalória mennyiséget, inkább használd a józan paraszti eszed és gondolkodj logikusan. Próbálj ráhangolódni saját magadra, hogy észlelhesd mire van szüksége a testednek és a gyomrodnak.

6. Nonstop eszegetsz. Könnyű csapda a bárhol és bármikor elérhető kaja, legyen az akár a saját hűtődből este 10-kor elővett joghurt. Nem kell 24 órából 12 órán keresztül enni! Próbáld kordában tartani az étkezésed és tedd be egy számodra ideális időkeretbe. Az emésztőrendszered is megérdemli a pihenést, ne terheld hát túl. Ha képes vagy mentálisan kontrollálni az impulzív cselekedeteid, mint az automatikus kajáért nyúlás, sokat tettél önmagadért.

7. A böjt fogalma számodra ismeretlen. Emiatt aztán nem is érted, hogy miben lehetne hasznodra, ha a tested és elméd felett végre átvennéd az irányítást és nem autopilóta üzemmódban működnél, mint eddig. A böjt segít megismerni, hogy ki vagy te az éhségben és segít abban is, hogy legyen referenciád a valódi éhségérzetről. Sokkal  kisebb eséllyel tudod majd becsapni önmagad, akkor, ha a sóvárgást többé nem téveszted össze az éhséggel. Az böjt egyéb egészségre gyakorolt hatásairól pedig még nem is beszéltünk.

8. Rövidtávban gondolkozol. Az életmódváltás, tehát nem csupán az étkezést érinti. E mentén a megközelítés mentén pedig józan ésszel nem törekedhetünk arra, hogy holnaptól mindent másképp csinálunk. Az ember ennél bonyolultabb és komplexebb, több szinten működő rendszer. Mentálisan, érzelmileg és fizikailag is érintett az, aki életmódot vált. Ha igaz az, hogy a szokásaink összessége vagyunk, akkor az is igaz lesz, hogy ezeket a (hol mélyebben, hol felszínesebben rögzült) szokásokat, jól megtervezetten lesz csak érdemes átalakítani.

9. Még elhiszed, hogy nem kellenek étrendkiegészítők. De, sajnos muszáj hozzáadni a jól megtervezett, időkerettel kivitelezett értékes tápanyagokban gazdag étrendhez is a megfelelő vitaminokat és ásványianyagokat. Akárhogyan is próbálsz a legmagasabb minőségű tanyasi élelmekre támaszkodni, nem kerülheted ki azt, amivel a civilizáltnak nevezett emberiség együtt kell, hogy éljen: a légszennyezettséget, a vizeink minőségének romlását, a termőtalaj állapotát, a kültéren eltöltött időtartam drasztikus csökkenését, a testmozgás mennyiségének visszaesését, stb.

10. Kívülről várod a megoldást. Amikor végig olvasol egy sikersztorit vagy egy életmódváltással kapcsolatos cikket, hirtelen lelkes leszel, mert inspirál, amit látsz. Ugyanakkor mégsem tudod ezt a slungot hosszan megtartani, mert ahogy jött, úgy tovább is ment. Úgy érzed, hogy egy helyben toporogsz, valójában kívülről várnád a megváltást. Muszáj lesz azzal kezdenek a munkát, hogy belülről megerősödsz, hogy magad is el hidd: képes vagy rá!

+1 Félsz. Túl régóta halogatod, hogy tegyél önmagadért és az egészségedért. Nagyon sok benned a bizonytalanság és szinte alig hiszed, hogy sikerülhet. Örvényként rántanak vissza ezek a gondolatok és beijedsz a saját elmédtől. Értsd meg, hogy te vagy a gondolataid koordinátora! Csakis te tudod irányítani azt, hogy kiknek engeded manipulálni az elméd. Vedd vissza a vezetést az agyad és az érzelmeid felett, ez a valódi felelősségvállalás! Ha ezt megteszed, soha többé nem okolhatsz másokat a hozzáállásodért, végre szabad leszel és bátor, mert megérted, hogy a sémák és gondolatok átírhatók és kicserélhetők. Ha szükséges, vonj be szakembert!

 A cikket Csurgó Krisztina személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető, fitnesz kommunikációs mentor írta.

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps