TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

Erősítsük immunrendszerünket, tegyünk a jól-létünkért - 2. rész

Erősítsük immunrendszerünket, tegyünk a jól-létünkért - 2. rész

Dr. Kuklis Eszter orvos- természetgyógyász, életmód tanácsadó gondolatai a COVID-19  világjárvány kapcsán immunrendszer erősítéséről, a test és lélek harmóniájáról.

Nézzük meg, hogy az életmód gyógyászat mit ajánl annak érdekében, hogy jobban érezzük magunkat, és nem csak ami a testünk állapotát illeti. 

1. Számos tanulmány világosan kimutatta, hogy az egészséges, növényi alapú étrend javítja az immunfunkciókat. A gyümölcsökben, zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, hüvelyesekben és magvakban több ezer olyan anyag található, amelyek védenek a fertőzésektől. 

Az étel, amit megeszünk, kihat a hangulatvilágunkra is.

Ez a bélrendszerünkben található baktériumflórával áll összefüggésben. Nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk a helyes táplálkozásra, mert ez nemcsak az egészségünkre van nagy befolyással, hanem kihat az agyműködésünkre is. Táplálkozzunk helyesen, és jobban fogjuk érezni magunkat. NEM harmincév múlva, hanem mindjárt holnap! 

2. A mértékletes, egyenletes és rendszeres testmozgás számos pozitív szervezeti-élettani változással jár:

  • A rendszeres testmozgás csökkenti a fertőzések gyakoriságát és súlyosságát
  • A testedzés az immunrendszerben jellegzetes változásokat idéz elő, melyek edzett személyek esetében jobb immunállapotként regisztrálhatók
  • A testedzés a negatív stressz fizikai és pszichikai hatásait (testi működészavar, szorongás, depresszió) képes csökkenteni.
  • A túlzásba vitt vagy rendszertelen erőteljes testgyakorlás viszont felerősíti az immundiszfunkciót és ezáltal növeli a betegségre való fogékonyságot.
  • A mozgásnál szinte nincs hatékonyabb antidepresszáns! Már napi 30 percnyi mozgás (legalább egy intenzív séta) is elegendő ahhoz, hogy növekedjék bennünk az életerő, csökkenjen a fáradtságérzetünk és jobb kedvre derüljünk.

3. Pihenjünk (aludjunk) eleget, hogy a legjobb formánkat tudjuk nyújtani!

További természetes életerő-fejlesztőink, immunerősítőink: 

4. Életderű: mosoly, nevetés, humor és optimizmus

5. Testi kontaktus (simogatás, fizikai érintkezés, ölelés stb.) 

6. A kapcsolat és a kötődés verbális (néhány jó szó) és nonverbális kifejezései (egy mosoly, egy szál virág)

7. Segítés, együttérzés, mások támogatása, gondozása

Közös jellemzőik, hogy a szervezetben egyensúlyhoz vezető, kedvező folyamatokat indítanak el és tartanak fenn:

  • Az immunrendszer stimulálása, működésének javítása
  • Örömhormon-termelés
  • Vegetatív idegrendszeri és
  • Szervi működési egyensúly kiváltása

A cikksorozat következő, egyben utolsó részében a nevetés és humor, szociális kapcsolatok , és a pozitív életszemlélet kerül fókuszba. Érdemes elolvasni, a doktornő hasznos útravalóval is szolgál olvasóinak.

A cikket írta: Dr Kuklis Eszter http://drkukliseszter.hu/

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps